photo_2021-01-16_10-36-12

گزارش سی‌ویکمین نشست کارگروه ورزش

سی و یکمین نشست کارگروه ورزش توسط دبیرخانه‌ی کارگروه، کانون دانشجویان زرتشتی، در تاریخ ۲۸ دی ۱۳۹۹ به علت همه‌گیری بیماری کرونا به صورت مجازی در صفحه‌ی اسکای‌روم برگزار شد. ۲۰ نفر از نمایندگان انجمن‌ها، ارگان‌ها و باشگاه‌‌های زرتشتی سراسر کشور در این نشست حضور یافتند.

ابتدا برای دستور جلسه اول، توضیحاتی از سوی دبیر کانون دانشجویان زرتشتی، شهاب فرهادیان در مورد پیشروی ایده‌ آمارگیری در بین هموندان کانون بیان و سوالاتی برای هم‌اندیشی بیشتر مطرح شد. بیشترین دغدغه پس از درست شدن فرم آمارگیری ورزشی و المان‌های لازمه برای فرم، از نظر باشندگان، نحوه‌ی اطلاع رسانی و دربرگیری کل جامعه زرتشتی بود. که برای جمع‌آوری آمار از تمامی جامعه پیشنهاداتی اثر بخش داده شد از قبیل؛ استفاده از انجمن‌های هر شهر و همکاری برای پر شدن این فرم‌ها، استفاده از اطلاعات کارگروه‌های دیگر برای فرستادن فرم، استفاده از اطلاعات سرشماری زرتشتیان سراسر کشور و همچنین تبلیغ آن به صورت کلامی بین افراد جامعه.
همچنین این موضوع نیز مطرح شد که در شهرهایی چون تهران و یزد به علت پراکندگی افراد، آمارگیری بسیار سخت بوده و باید فکری متفاوت برای آن کرد.
در ادامه این نتیجه گرفته شد که پیش از این‌ها، باید بر سر کارگروه دو نکته مهم بررسی شود؛ ابتدا مواردی را به عنوان اهداف آمارگیری ورزشی حاضر و قبل از پر کردن این فرم‌ها در اختیار افراد قرار داده شود و صلاح این کار را برای جامعه زرتشتی شفاف‌سازی گردد تا با انگیزه کافی به سوالات پاسخ دهند، سپس به این مسئله که از این آمار بر سر کارگروه و در انجمن‌ها، ارگان‌ها و باشگاه‌های ورزشی به چه نحوی مورد استفاده قرار گیرد، اندیشیده شود.
صحبتی هم در حیطه‌ی به‌روزرسانی آمارگیری ورزشی مطرح شد که باید چارچوب آن درست شده و هر دو سال جامعه، مورد بررسی تازه‌ای قرار گیرد.

کانون دانشجویان زرتشتی درصدد تهیه‌ی فرم آمارگیری ورزشی بوده که در این راه نیازمند همکاری همه ارگان‌ها، انجمن‌ها، باشگاه‌ها و متخصصین در زمینه آمارگیری می‌باشد. این فرم را نیز متعاقبا برای افراد پیوسته کارگروه ورزش منتشر خواهد کرد تا بتوانند نظراتشان را بیان کنند.

سپس برای دستور جلسه دوم، به صحبت پیرامون فعالیت‌های ورزشی حضوری و مجازی از طرف ارگان‌ها در جامعه پرداخته شد و نظرات بیان گردید. در این صحبت‌ها مشخص گردید از زمان شیوع کرونا تاکنون اکثر ارگان‌ها و انجمن‌ها نتوانسته‌اند فعالیتی به شکل حضوری انجام دهند.
سی و دومین نشست کارگروه ورزش پنجشنه ۲۱ اسفند ماه ۱۳۹۹ ساعت ۹ بامداد در اسکای روم برگزار خواهد شد.
دستور جلسات سی و دومین نشست کارگروه متعاقبا اعلام می‌گردد.

برای ارائه‌ی پیشنهادات و یا کسب اطلاعات بیشتر با آی‌دی تلگرام کانون دانشجویان زرتشتی به آدرس @kdz_id در ارتباط باشید.

منتظر حضور شما ورزشکاران و ورزش دوستان در نشست‌های بعدی هستیم.