IMG_20240527_070938_710

گزارش نام‌نویسی دو بخش اوستاخوانی و مانترک در مانتره ۳۱

سی و یکمین همایش اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ شهریورماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. در همین راستا، نام‌نویسی بخش اوستاخوانی و مانترک این دوره از مانتره، از ۲۹ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا ۴ خردادماه ادامه داشت.
شمار شرکت‌کنندگان در بخش اوستاخوانی که با آرمان گسترش پیام اشوزرتشت، هم‌اندیشی کلام‌های اندیشه‌برانگیز گاهانی و گسترش نوای دلنشین گاهان در میان هازمان زرتشتی برگزار خواهد شد، به صورت زیر است:
رده‌ی اهنودگات: ۷۹ نفر
رده‌ی اشتود-سپنتمدگات: ۱۸ نفر
رده‌ی کل گاتا: ۸ نفر
رده‌ی از برخوانی زیر ۱۰ سال: ۶۲ نفر
رده‌ی از برخوانی ۱۰ تا ۱۸ سال: ۲۰ نفر
رده‌ی از برخوانی بالای ۱۸ سال: ۹ نفر
رده‌ی از برخوانی گروهی: ۴ گروه

و اما مانترک، امسال نیز با هدف آشنایی و علاقه‌مند ساختن دانش‌آموزان زرتشتی برای شرکت در همایش مانتره، ارتقای سطح درک و انتقال مفاهیم دینی در دانش‌آموزان و افزایش سطح آگاهی و مشارکت خانواده‌ها در آموزش و پرورش فرزندانشان برگزار خواهد شد.
بخش مانترک فقط برای شرکت کنندگان ۱۰ تا ۱۳ سال برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان این رده‌ی سنی جهت حضور در مانتره ابتدا باید در بخش مانترک شرکت کنند (در صورتی که در بخش مانترک پذیرفته نشده باشند، امکان حضور در مانتره را نخواهند یافت).
شمار شرکت‌کنندگان این بخش در سی و یکمین همایش اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره نیز  ۶۵ نفر است.

گفتنی‌ است که در تاریخ جمعه، ۴ خردادماه، برابر با آخرین روز نام‌نویسی بخش اوستاخوانی و مانترک، نام‌نویسی بسیاری از دوستداران گات‌ها به صورت حضوری در کلاس‌های اوستاخوانی آدریان بزرگ تهران توسط هموندان کانون دانشجویان زرتشتی صورت گرفت.

همچنین با همکاری تیم گاتاپویان یزد، نام‌نویسی سی‌ و یکمین همایش اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره برای علاقه‌مندان حاضر در شهر یزد به صورت حضوری مهیا شد و شرکت‌کنندگان توانستند در دو بخش اوستاخوانی و مانترک ثبت‌نام کنند.

مانترسپند؛ تنها نشریه خبری مانتره