IMG_20240902_072414_231

معرفی سخنران کلیدی در روزهای همایش پایانی مانتره ۳۱

کانون دانشجویان زرتشتی برای نخستین بار در مانتره با همکاری شبکه جوانان زرتشتی ایرانی(IZYN) میزبان یک سخنرانی بین المللی، ویژه زرتشتیان در سراسر جهان خواهد بود.

این سخنرانی به زبان انگلیسی از طریق برنامه زوم بصورت جهانی در دسترس تمام زرتشتیان و پارسیان قرار خواهد گرفت. همچنین همکیشان بصورت حضوری در سالن بزرگ مارکار تهرانپارس نیز میتوانند آن را دنبال کنند.

لینک حضور در برنامه بصورت مجازی

معرفی سخنران:

او از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ میلادی عضو هیئت امنای انجمن پارسیان بمبئی، نهاد اصلی جامعه زرتشتیان هند، بوده.

بیش از ۱۲۰۰ سخنرانی رسمی داشته و در دانشگاه‌های معتبر جهان مقالاتی ارائه کرده است. همچنین، چندین دوره آموزشی درباره الهیات، آیین‌ها، تاریخ و فرهنگ زرتشتی طراحی کرده و برنامه مطالعات شفاهی را در هند و ایران با حمایت دانشگاه‌های لندن و گوتینگن راه‌اندازی کرده است. از دهه ۱۹۶۰ به طور مداوم به ایران سفر کرده و پیشگام سفرهای دینی و آموزشی به ایران بوده است. خجسته میستری بارها در روزنامه‌ها و تلویزیون از جمله BBC، CNN، PBS، و شبکه‌های تلویزیونی آلمان، فرانسه، و هند نقل‌قول و مصاحبه شده است.

او نویسنده دو کتاب با عناوین “زرتشتی‌گری: یک دیدگاه قومی” و “دین زرتشتی – متنی پایه‌ای “ است و مقالات متعددی از او در مجلات علمی منتشر شده است.

خجسته میستری، حسابدار رسمی و کارشناس دین زرتشتی است که در سال ۲۰۲۲ به عنوان عضو انجمن سلطنتی آسیایی انتخاب شده. او یک فعال اجتماعی است که برای حفظ سنت‌های زرتشتی تلاش می‌کند. مؤسسه مطالعات زرتشتی، بنیاد آموزشی آترَوان، و اتحادیه جهانی پارسیان ایرانی زرتشتی (WAPIZ) را تأسیس کرده و موبدان را در زمینه الهیات و آیین‌های زرتشتی آموزش داده است.