Screenshot (31)

گزارشی از یک هفته بیست‌ویکمین جشنواره موسیقی زرتشتیان

و اینک ۲۱ سال گذشت …

بیست‌ویکمین جشنواره موسیقی هم به پایان رسید ولی همچنان سال‌های آینده هم ادامه خواهد داشت و امید است بتوانیم با کمک شما همراهان عزیز هرسال جشنواره را به سمت بهتری هدایت کنیم.
امسال به علت شیوع ویروس کرونا، کانون دانشجویان زرتشتی جشنواره را از تاریخ ۵ تا ۱۱ آذر ماه برای نخستین بار به صورت مجازی برگزار کرد و این نخستین گامی برای بین‌المللی شدن جشنواره موسیقی بود.

جشنواره امسال به سه بخش رقابتی، غیر رقابتی و جنبی تقسیم شد.

در تاریخ ۵ آذر آیین گشایش جشنواره امسال به صورت زنده در اینستاگرام کانون دانشجویان زرتشتی با معرفی داوران و شرکت کنندگان به همراهان گرامی آغاز شد.

 

در ادامه در ۶ آذر ماه تعدادی از فیلم‌های شرکت‌کنندگان در اینستاگرام کانون دانشجویان زرتشتی به صورت پست قرار داده شد تا همراهان عزیز هم با نوای ساز شرکت‌کنندگان همراه شوند.

 

در روز بعد به تاریخ ۷ آذر ماه علاوه بر قرار گرفتن فیلم‌های شرکت‌کنندگان، برنامه‌ی ۲۰ سال با جشنواره موسیقی به صورت زنده از اینستاگرام کانون دانشجویان زرتشتی ساعت ۷ پسین پخش شد.

 

۹ آذر در ادامه روند پست شدن فیلم شرکت‌کنندگان، نخستین رادیو جشنواره موسیقی به نام راز موسیقی در اینستاگرام و کانال تلگرام کانون دانشجویان زرتشتی به اشتراک گذاشته شد و همچنین در ساعت ۷ پسین وبیناری با محوریت مبانی موسیقی‌کلاسیک با آقای خانی‌زاده در اینستاگرام به صورت زنده برگزار شد.

 

 

در روز ۱۰ آذر ماه فیلم‌های شرکت‌کنندگان در اینستاگرام کانون قرار گرفت و علاوه بر آن ساعت ۸ شب در اسکای روم با حضور و همراهی مخاطبان عزیز و اعضای محترم گروه‌‌‌‌نواز‌های جشنواره موسیقی و همچنین حضور داوران گرامی، آقایان دکتر محمد سریر ، استاد کیوان ساکت و استاد فرود خاموشیان گروه‌نوازی‌ها پخش شد و نظرات داوران را گوش سپردیم.

 

و در پایان در روز ۱۲ آذر ماه ساعت ۷ پسین آیین پایانی جشنواره امسال به علت اختلالات اینترنتی که در روز ۱۱ پیش آمد با یک روز تاخیر برگزار شد.

در آیین پایانی مروری بر جشنواره امسال شد و یادی از زنده‌یاد استاد محمد شجریان صورت گرفت ودرنهایت داور گرامی آقای دکتر سریر، نوازندگان و گروه نوازی برتر را اعلام کردند.

تعداد شرکت کنندگان تک نواز بخش رقابتی امسال جشنواره ۱۸ نفر بودند که نفرات برتر به شرح زیر است:

نفرات سوم:
بیتا خدادادکوچکی،
روژان مهربانی،
گیتی ساسان‌پور،
کسری‌ سلامتی‌پور

نفرات دوم:
آرتین فلاحتی (کلاسیک)،
راتا ایرانی (سنتی)

نفرات اول بیست‌ویکمین جشنواره موسیقی زرتشتیان:
فروزان فیروزان (کلاسیک) و
سپهر خدادادی بودند (سنتی).

تعداد شرکت‌کنندگان بخش تک‌نوازی غیر رقابتی: ۴نفر

تعداد گروه‌نوازی‌ها در مجموع ۵ گروه بودند که ۳ گروه در بخش رقابتی و ۲ گروه هم در بخش غیررقابتی شرکت کردند و گروه برتر گروه بانو شهریاری اعلام شد.

نام شرکت‌کنندگان بیست و یکمین جشنواره موسیقی عبارتند از:
بیتا خدادادکوچکی،
آرتین فلاحتی،
آیدا باوفا، آریان باوفا،
کسرا سلامتی پور،
پارسا سلامتی پور،
گیتی ساسانپور،
آریانا نجمی،
راتا ایرانی،
سپهر خدادادی،
فروزان فیروزان،
روژان مهربانی،
رایان مهربانی،
فروزان ایرجی،
دنیا خدادادی شریف آبادی،
آریا رستم فرودی،
سپنتا رستم فرودی،
مانترا نمیرانیان،
اشا بزرگی،
آرتمیس باستانی،
بهنیا بزرگی چم،
نیکا ظهرابی،
آریا برزن غیبی،
پویان آبادیان،
کیا موبدشاهی،
شکیلا شهریاری،
مهرانا آتشبند،
رادمان به‌دینان،
رائیتی به‌دینان

 

ودرنهایت آخرین قسمت از پادکست راز موسیقی در این مدت جشنواره موسیقی به عنوان سخن آخری از بیست‌ویکمین جشنواره موسیقی زرتشتیان سراسر دنیا پخش می‌شود. به امید دیدار دوباره با شما همراهان گرامی…