WhatsApp Image 2022-06-22 at 5.42.00 PM

گزارشی از نام‌نویسی بخش گاتاشناسی مانتره29

بخش ارائه گاتاشناسی با آرمان گسترش پیام اشوزرتشت، هم‌اندیشی کلام‌های اندیشه‌برانگیز گاهانی و گسترش نوای دلنشین گاهان در میان هازمان زرتشتی در روزهای 8، 9 و 10 شهریورماه 1401 برگزار خواهد شد. بخش گاتاشناسی دربردارنده دوبخش پروژه‌محور و پژوهش‌محور است. در ادامه به بررسی این دوبخش و گزارشی از تعداد شرکت‌کنندگانی که در این بخش گاتاشناسی مانتره 29 نام‌نویسی نموده‌اند، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

 

بخش پروژه‌محور:

هدف این بخش، افزایش سطح کیفی مقالات ارائه شده و توجه بیشتر به جنبه‌ی آموزشی نگارش متون علمی و فرهنگ‌سازی و آموزش نحوه‌ی صحیح پژوهش ‌علمی است. لازم به ذکر است که امسال با بهره‌گیری از جدیدترین روش‌های تدریس دانشگاهی قصد داریم تا پژوهشگران و مقاله‌نویسانی که تجربه کافی ندارند و علاقه‌مند به پژوهش اصولی و نگارش علمی هستند را راهنمایی نماییم.

 

این بخش شامل برخی تعاریف است که برای تعیین کردن روند اصولی و منظم آن مشخص شده‌اند که عبارت است از: پروژه (موضوع انتخابی)، مسیر راه، استاد راهنما، فاز (مراحل اجرای فرایند «مسیر راه» و «پروژه») و چارچوب‌ها (چارچوب مسیر راه، چارچوب پشتیبانی، چارچوب زمانی، چارچوب موضوعی، چارچوب داوری، چارچوب ارائه).

بخش پروژه‌محور در دو رده‌ی سنی 13 تا 18 سال و بالای 18 سال نیز تفکیک می‌شود که 13 تا 18 سال 9 نفر و بالای 18 سال 17 نفر نام‌نویسی کرده‌اند. 

در نام‌نویسی پروژه‌محور، شرکت‌کنندگان می‌توانستند استاد راهنمای خود را انتخاب کنند. معرفی استاد راهنماها:

  • سرکار خانم دکتر فرزانه گشتاسب (واژه‌شناسی در متون پهلوی و اوستایی)
  • سرکار خانم موبدیار پریا ماوندی (پژوهش گاهانی)
  • سرکار خانم دکتر کتایون نمیرانیان (فرهنگ نامکتوب زرتشتی)
  • جناب آقای رادمان خورشیدیان (جامعه زرتشتی و آینده)
  • جناب آقای بهنام مرادیان (استفاده از آموزه‌های دینی در بهبود کیفیت زندگی)

 

 

بخش پژوهش‌محور:

این بخش برای شرکت افرادی شایسته است که تجربه کافی در نوشتن مقاله و پژوهش دینی را داشته و نیازی به آموزش و پشتیبانی ندارند. شرکت در این بخش برای افراد ناآشنا به اصول مقاله‌نویسی به‌هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. تنها شرکت‌کنندگانی که قادر به کسب نمره‌ی پایانی قابل قبولی در این بخش باشند، می‌توانند در همایش پایانی به ارائه نوشتار خود بپردازند.

در این بخش نیز 5 نفر نام‌نویسی کرده‌اند.

 

 

نام‌نویسی بیست و نهمین همایش اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره تنها از طریق تارنمای www.portal.kdz.ir انجام می‌گیرد که نام‌نویسی بخش گاتاشناسی در تاریخ 30 خردادماه به پایان رسیده و نام‌نویسی بخش اوستاخوانی و مانترک تا 3 تیرماه ادامه دارد.

 

با ما در خبرهای بعدی مانتره امسال همراه باشید.

مانترسپند – تنها مرجع خبری رسمی مانتره

 

اخبار مرتبط

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)

ارسال مجدد کد یکبار مصرف (00:30)